Shopper Marketing

Shopper Marketing is de marketing van de toekomst!

Shopper Marketing is waar merkwaarde en verkoop samenkomen*! Bij Shopper Marketing gaat het erom jouw doelstellingen als fabrikant/merkeigenaar te realiseren, maar om dat voor elkaar te krijgen moet je ook rekening houden met de doelstellingen van de groothandel of de retailer. Daarom moet je niet alleen de shopper en de winkel maar óók de consument goed begrijpen. Shopper Marketing bestrijkt het hele speelveld vanaf het moment dat iemand overweegt iets te kopen tot de uiteindelijke aankoop. En eigenlijk ook daarvoor, want sommige behoeften zijn, zoals we weten, latent.

Shopper Marketing gaat dus veel verder dan de winkel zelf en onderscheidt zich daarmee van instore marketing. Deze twee vakgebieden met elkaar verwarren is overigens een veel gemaakte fout, die op zich niet verkeerd hoeft te zijn. Sterke instore marketing kan al mooie resultaten geven, maar èchte Shopper Marketing leidt tot nog meer succes.

Shopper Marketing is volop in ontwikkeling en uit diverse onderzoeken** blijkt, dat de uitgaven aan Shopper Marketing de komende jaren alleen maar toe zullen nemen. Veel bedrijven zijn op dit moment aan het leren hoe ze die toenemende investeringen zo rendabel mogelijk kunnen maken. Voor de winstgevendheid op korte termijn. Maar ook voor de waarde van hun merk(en) op lange termijn.

Waar Shopper Marketing toe leidt:
– Betere beslissingen over waar en waarom investeringen te doen om het koopgedrag te beïnvloeden
– Onderscheidend vermogen richting de handel wordt vergroot
– Aankopen van categorie en merken nemen toe
– Betere merkwaarde door geïntegreerde aanpak
– Efficiëntie en effectiviteit van de gehele organisatie nemen toe

Wil jij jouw investeringen in Shopper Marketing rendabeler maken en je merkwaarde vergroten? Dan kom ik graag met je kennismaken! Bel voor een afspraak naar 06-23397727.

 

shoppermarketing00

Ik help je graag!
Wil jij aan de slag met Shopper Marketing in jouw bedrijf? Of ben je er al mee bezig, maar wil je de volgende stap zetten? Kun je wel een originele kijk gebruiken om je plannen aan te scherpen? Of heb je juist iemand nodig die aan Sales en Marketing in jouw bedrijf uitlegt hoe Shopper Marketing ècht werkt? Wil je weten wat de allerlaatste trends zijn op het gebied van Shopper Marketing en Shopperonderzoek over de gehele wereld? Of wil je je Shopper Marketingactiviteiten heel concreet meetbaar maken en de ROI ervan bepalen? Dan kan ik je helpen! Ik ben er goed in en vind het het leukste wat er is!

Zeer brede praktijkervaring | Vernieuwend
Ik ben is zeer ervaren op het gebied van Shopper Marketing. Heel nauwgezet volg ik alle ontwikkelingen in dit vakgebied op de voet. Ik heb een groot netwerk van (inter)nationale experts, lees boeken, blogs en bladen en bezoek veel congressen.

Met enthousiasme, overtuiging en doortastendheid kan ik je helpen Shopper Marketing in je organisatie neer te zetten. Wat zijn doelstellingen en verantwoordelijkheden? Welke taken horen waar? Hoe stel je het optimale team samen? Ook kunnen we je plannen inhoudelijk (verder) helpen ontwikkelen. Welk shopperonderzoek moet je doen? Hoe kom je tot de juiste Shopper Insights? Hoe implementeer je het plan en maak je het meetbaar?

Ook kunnen we in een dag(deel) je helemaal up-to-date maken m.b.t. de allerlaatste Trends en ontwikkelingen in Shopper Marketing. Wat voor rol speelt Digital/Online daarbinnen? Wat is neuromarketing en wat moet je daarmee als Shopper Marketeer? Wat zijn de nieuwste onderzoekstechnieken? En hoe zien winkels in de VS en Azië eruit en wat kunnen we daarvan hier leren? Hiervoor kun je een trendspresentatie of workshop boeken.

Voor elk budget een aanpak
Wellicht ga je nu een geheel Shopper Marketingplan ontwikkelen, en heb je zelf (of je team) te weinig tijd. Dan kan ik het plan voor je maken en het volledige proces begeleiden. Vanzelfsprekend worden verschillende teams en stakeholders in je bedrijf hierbij betrokken. Dit soort projecten zijn maatwerk, bel gerust om een afspraak te maken voor meer informatie (06-23397727).

Het kan ook zijn, dat je best heel veel zelf wilt en kunt doen, maar dat je wel een steuntje in de rug kunt gebruiken. De blik van buiten, die nieuwe ideeën brengt en een scherp analyticus die alle creativiteit in een concreet plan samenvat. Hiervoor bied ik een combinatie van sparringssessies en workshops aan. Bij veel klanten bereiken we al erg goede resultaten met een combinatie van een aantal sparringssessies en een teamworkshop. Uiteraard bespreken we jouw wensen eerst uitgebreid en kijken we of dit voor jou de beste manier van werken is. Ik ben altijd flexibel in aanpak en past deze aan op basis van jouw individuele situatie.

Neem contact op voor meer informatie
Op deze website kan ik natuurlijk maar een kleine impressie geven van de mogelijkheden. Tijdens een persoonlijk gesprek is het makkelijker voorbeelden te laten zien en samen te bepalen wat voor jou de beste aanpak is. Ik ben telefonisch bereikbaar op 06 – 233 977 27. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook!

* Vrij naar: Mila Gates – Integer Group
** o.a. van Booz, McKinsey, GMA etc.

Reacties zijn gesloten.